18 marca 2015

Na słodko






Macie czasami ochotę na coś do jedzenia, lecz nie wiecie na co?  Mi zdarza się to bardzo często. Dwa dni temu znowu przyszło ale tym razem bardzo szybko wiedziałamco kryje się pod ‘coś’ DROŻDŻÓWKA! Nie przepadam za słodkościami typu ciasta, ale to, jedna z nielicznych rzeczy, które lubię bardzo. 

Latem, kiedy na działce pojawiają się maliny czy wiśnie, a na każdym ryneczku można dostać  świeże truskawki czy śliwki, drożdżówka bardzo często rośnie pod moimi palcami.  Mam szczęście, że moja rodzina to ‘słodko-maniacy’, tak więc z po dniu czy dwóch zostają tylko okruszki.  Moja mama wiele lat nie robiła drożdżówki, bo uznała, że te z cukierni są tak dobre, jak te robione w domu, ja jednak mam inne zdanie. Poza tym uwielbiam spędzać czas w kuchni i cieszyć oczy tym, co udało się zrobić. A co za radość, jak innym smakuje! W to lato zamierzam ją zrobić z rabarbarem i czerwonymi porzeczkami, które tak lubię.

Teraz zrobiłam ze śliwkami. Uważam, że idealnie nadają się do tego ciasta. Z tymi owocami robię ją najczęściej. A Wy? Lubicie? Robicie? Jeśli tak to z czym? Może spróbuję nowych smaków.
Przepis na moją znajdziecie niżej. Ciasto jest baaardzo puszyste i nie robi się suche, tak jak mogłoby się wydawać. 


 

Składniki:


Zaczyn
40g drożdży
50ml ciepłej wody
2 czubate łyżeczki mąki
1 łyżeczka cukru
 


Ciasto
1 jajko
600 g mąki
½  szklanki cukru
¾ szklanki ciepłego mleka
30g roztopionego masła ( przestudzonego)
Szczypta soli

Kruszonka
25g zimnego masła
50g mąki
30g cukru 

Owoce
 

Na początku mieszamy składniki na zaczyn i odstawiamy w ciepłe miejsce aby wyrosły. Do miski wrzucamy wszystkie składniki wraz z zaczynem i zaczynamy wyrabiać ciasto. Ten etap trwa najdłużej i wymaga trochę siły i cierpliwości. Aby drożdżówką była puszysta należy ją napowietrzyć. Podczas wyrabiania trzeba wręcz 'zagarniać' i mieszać powietrze razem z ciastem. Kiedy ręka będzie bez problemu odchodzić od ciasta możemy je odstawić, jak zaczyn, w ciepłe miejsce, żeby również wyrosło. W tym czasie możemy przygotować kruszonkę i owoce. Najpierw na ciasto układamy owoce i całość posypujemy kruszonką. Piec należy 40 minut w 180°C a po 20 minutach zmniejszyć temperaturę na 160°C 
 
SMACZNEGO

2 komentarze:

  1. jej jak ja kocham ciasta z kruszonką <3
    wygląda tak apetycznie że mogłabym
    zjeść monitor :) ogólnie bardzo lubię ciasta
    i piec i jeść :)
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam drożdżówki, a ta wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy