21 czerwca 2015

Rabarbarowa niedziela

Kiedy byłam mała, na samo słowo rabarbar krzywiłam się niesamowicie. Nie kojarzył mi się z niczym innym jak z kwaskowym, nie do zniesienia smakiem. Kilka lat temu ciocia zrobiła kruche ciasto, właśnie z rabarbarem, wtedy właśnie polubiłam ten smak! Jak do wielu rzeczy w swoim życiu, musiałam się do niego przekonać. Jak już wspominałam, stawiam na gotowanie aniżeli pieczenie, to ciasto jest jednak wyjątkiem. Proste, szybkie i smaczne! 

Jeśli któraś z Was chciałaby wypróbować to gorąco polecam!

Składniki:
-kostka margaryny
-szklanka cukru pudru+do posypania 
-2 szklanki mąki
-4 jajka
-łyżeczka proszku do pieczenia
-aromat do ciasta (polecam cytrynowy)
-dowolne owoce

wykonanie:
Margarynę miksujemy z cukrem pudrem, dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i po jednym jajku. Dodajemy aromat  i miksujemy na gładką masę. Na wierzch układamy swoje ulubione owoce. Jeśli są to owoce, które łatwo puszczają sok, takie jak truskawki, wiśnie czy jagody, polecam oprószyć je delikatnie mąką-nie opadną wtedy na dno. Pieczemy około 40 minut w temperaturze 190-200 stopniach Celsjusza.  Kiedy ciasto przestygnie posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :) 



Miłego dnia na Was :)

5 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie! Z doświadczenia wiem że rabarbar potrzebuje do dobrej konumpcji dużo cukru. Jeśli nie miałaś okazji polecam rabarbar w czekoladzie,pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja uwielbiam rabarbar, kojarzy się z dzieciństwem. oczywiście by go zjeść potrzeba dużo cukru. jednak kojarzy mi się bardzo dobrze :) to ciasto musi być pyszne. pobawię się w kuchni spróbuję je zrobić :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie ^^
    Uwielbiam takie ciasta
    zapraszam http://sysia-sysiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. jak zawsze pysznie u Ciebie!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow delicious!!! I like your blog!!!
    would you like to follow each other? let me know...and I follow you back.
    Besos, desde España, Marcela♥

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy